اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یاارائه روشي خودکار به منظور شناسايي سرويس هاي کسب و کار با استفاده از متريک هاي طراحي بر اساس افراز فرايندهاي کسب و کار
پايان نامه کارشناسي ارشد مهندسي کامپيوتر
گرايش مهندسي نرم افزار
چکيده
معماري سرويس گرا که به عنوان يک پديده نوظهور شناخته مي شود، يک راهحل موثر براي مواجه شدن با تغييرات سريع در محيط هاي کسب و کار سازمانها است . از جمله متدولوژي هاي متداولي که براي توسعه سيستم هاي نرم- افزاري بر اساس معماري سرويس گرا وجود دارد مي توان به SOMA و Erl اشاره کرد. اولين گام در متدولوژي SOMA مدلسازي سرويس نام دارد که معادل دو گام ابتدايي متدولوژي Erl يعني گامهاي تحليل و طراحي است .
گام مدلسازي شامل سه فعاليت عمده با نامهاي شناسايي سرويس ، مشخصه سازي سرويس و تحقيق به سرويس است که در اين تحقيق به فعاليت اول يعني شناسايي سرويس هاي نامزد پرداخته مي شود. شناسايي سرويس ها يکي از فعاليت هاي کليدي در گام مدلسازي سرويس ها است . عدم شناسايي سرويس هايي با کيفيت مناسب در مرحله شناسايي سرويس ، با توجه به وابسته بودن ساير مراحل به اين فعاليت ، فيک يت يستم نهايي را به شدت کاهش خواهد داد. بنابراين شناسايي سرويس ها با سطح مناسبي از تجريد يکي از عوامل موفقيت توسعه سيستم هاي سرويس گرا در يک سازمان است . اغلب روش هاي موجود براي شناسايي سرويس ها به صورت تجويزي و بر اساس تجربه معمار هستند.
بنابراين سرويس هاي شناسايي شده ويژگي هاي فيک ي تعيين شده توسط متريک هاي فني را ندارند و ممکن است طراحي ريغ بهينه اي را به وجود آورند که نتيجه آن کارايي ضعيف ، کاهش مقياس پذيري و وابستگي زياد ن يب سرويس ها است .
در اين تحقيق روشي خودکار براي شناسايي سرويس هاي سطح کسب وکار با استفاده از متريک هاي طراحي بر اساس تجزيه بالا به پايين فرايندها ارائه مي شود. اين روش ابتدا مجموعه اي از اهداف و فرايندهاي کسب و کار سازمان را به عنوان ورودي گرفته ، و سپس با استفاده از الگوريتم ژنتيک چندهدفه مجموعه اي از جواب هاي ريغ چيره (جواب هاي غيرچيره يا پارتو جوابهايي هستند که حداقل نسبت به يک ويژگي از بقيه جوابها بهتر هستند) را توليد ي م کند. در نهايت منطق فازي براي انتخاب مناسبترين جواب از بين جوابهاي غيرچيره نسبت به اهداف کسب و کار سازمان اعمال مي شود. همچنين از چندين مطالعه موردي براي نشان دادن اينکه روش ارائه شده در اين پاياننامه مي تواند سرويس هاي مناسب (متناسب با اهداف و کسب وکار ) را با استفاده از افراز فرايندهاي سازمان شناسايي کند استفاده شده است . در نهايت روش ارائه شده از جنبه هاي مختلفي مورد ارزيابي و اعتبارسنجي قرار گرفته است .
فهرست مطالب
فصل اول - کليات تحقيق ............................................................................................................................................................ ١
١-١ مقدمه .....................................................................................................................................................................................٢
١-٢طرح مساله .............................................................................................................................................................................٢
١- ٣ اهداف تحقيق .....................................................................................................................................................................٤
١-٤محدوده پايان نامه ................................................................................................................................................................٥
١-٥ مراحل انجام تحقيق ...........................................................................................................................................................٧
١-٦ ساختار پايان نامه ................................................................................................................................................................٨
فصل دوم- مفاهيم بنيادين و کارهاي مرتبط ........................................................................................................................ ٩
٢-١ مقدمه .................................................................................................................................................................................. ١٠
٢-٢ مروري بر مفاهيم پايه معماري سرويس گرا ............................................................................................................... ١١
٢-٢-١سرويس .................................................................................................................................................................... ١٢
٢-٢-١-١ سرويس هاي کسب و کار .................................................................................................................................................. ١٢
٢-٢-١-٢ سرويس هاي نرم افزاري .................................................................................................................................................... ١٣
٢-٢-١-٣ سرويس هاي فرايندي ........................................................................................................................................................ ١٣
٢-٢-٢ويژگي هاي ي فيک سرويس ................................................................................................................................. ١٣
٢-٢-٢-١ انسجام .................................................................................................................................................................................. ١٤
٢-٢-٢-٢ اتصال سست ........................................................................................................................................................................ ١٥
٢-٢-٢-٣ دانه بندي............................................................................................................................................................................. ١٦
٢-٢-٢-٤ واحدمندي ........................................................................................................................................................................... ١٧
٢-٢-٢-٥ خودمختاري......................................................................................................................................................................... ١٧
٢-٢-٢-٦ نداشتن وضعيت خاص ...................................................................................................................................................... ١٨
٢-٢-٢-٧ همگرايي موجوديت هاي کسب و کار............................................................................................................................ ١٩
٢-٢-٣مدل سازي سرويس گرا ........................................................................................................................................ ٢٠
٢-٢-٣-١ شناسايي سرويس ها........................................................................................................................................................... ٢١
٢-٢-٣-٢ مشخصه سازي سرويس ..................................................................................................................................................... ٢٢
٢-٢-٣-٣ محقق سازي سرويس ......................................................................................................................................................... ٢٣
٢-٢-٤راهکارهاي شناسايي سرويس ............................................................................................................................. ٢٣
٢-٢-٤-١ روشهاي بالا به پايين ....................................................................................................................................................... ٢٤
٢-٢-٤-٢ روشهاي پايين به بالا....................................................................................................................................................... ٢٤
٢-٢-٤-٣ روشهاي يماني .................................................................................................................................................................. ٢٥
٢-٢-٥ فرايندهاي کسب وکار سازمان ......................................................................................................................... ٢٥
٢-٢-٦ اهداف کسب و کار سازمان................................................................................................................................ ٢٧
٢-٣ا لگوريتم هاي ژنتيک چندهدفه ..................................................................................................................................... ٢٨
٢-٣-١مقدمه اي بر بهينه يابي .......................................................................................................................................... ٢٨
٢-٣-٢تعريف صوري الگوريتم هاي بهينه يابي چندهدفه .......................................................................................... ٢٨
٢-٣-٢-١ مسائل بهينه يابي تکهدفه .................................................................................................................................................. ٢٨
٢-٣-٢-٢ مسائل بهينه يابي چندهدفه .............................................................................................................................................. ٢٩
٢-٣-٣بهينه يابي چندهدفه تکاملي ............................................................................................................................... ٣٢
٢-٣-٤الگوريتم NSGA................................................................................................................................................. ٣٢
٢-٣-٤-١ اصطلاحات GA................................................................................................................................................................. ٣٢
٢-٣-٤-٢ فلوچارت الگوريتم ............................................................................................................................................................... ٣٣
٢-٤منطق فازي ......................................................................................................................................................................... ٣٦
٢-٤-١مجموعه هاي فازي................................................................................................................................................. ٣٧
٢-٤-١-١ مجموعه هاي فازي و توابع عضويت ................................................................................................................................. ٣٧
٢-٤-١-٢ متغيرهاي زبان شناختي ................................................................................................................................................... ٣٧
٢-٤-١-٣ توابع عضويت ....................................................................................................................................................................... ٣٨
٢-٤-١-٤ عملگرهاي فازي .................................................................................................................................................................. ٣٨
٢-٤-٢قواعد و استدلال فازي .......................................................................................................................................... ٣٩
٢-٤-٢-١ قواعد if-then فازي......................................................................................................................................................... ٤٠
٢-٤-٢-٢ استدلال فازي ..................................................................................................................................................................... ٤٠
٢-٤-٣سيستمهاي استنتاج فازي .................................................................................................................................. ٤١
٢-٤-٣-١ سيستم استنتاج ممداني ................................................................................................................................................... ٤٢
٢-٥کارهاي پ ن يشي ................................................................................................................................................................... ٤٤
٢-٥-١روشهاي تجويزي................................................................................................................................................. ٤٥
٢-٥-٢روش هاي نيمه خودکار ........................................................................................................................................ ٤٦
٢-٥-٣معيارهاي مقايسه .................................................................................................................................................. ٤٧
٢-٥-٤مقايسه روشها ...................................................................................................................................................... ٤٨
٢-٥-٥ ارزيابي و نتيجه گيري.......................................................................................................................................... ٤٩
٢-٦جمع بندي مطالب فصل دوم ........................................................................................................................................... ٥٠
فصل سوم – روش پيشنهادي ................................................................................................................................................ ٥١
٣-١ مقدمه .................................................................................................................................................................................. ٥٢
٣-٢تحليل مسئله شناسايي سرويس ها................................................................................................................................ ٥٣
٣-٢-١طرح ريزي توصيي ف مسئله .................................................................................................................................. ٥٣
٣-٢-٢سرويس گرايي و افراز ............................................................................................................................................ ٥٤
٣-٢-٣ تعريف صوري مسئله ........................................................................................................................................... ٥٥
٣-٣ اهميت خودکارسازي گام شناسايي سرويس ها......................................................................................................... ٥٧
٣-٤ويژگي هاي مطلوب يک روش شناسايي سرويس ....................................................................................................... ٥٨
٣-٥ سوالات کليدي در فاز مدلسازي سرويس ها ............................................................................................................ ٥٩
٣-٦ روش پيشنهادي از ديدگاه سطح بالا .......................................................................................................................... ٥٩
٣-٦-١فاز اول (تعريف متريک هاي طراحي )................................................................................................................ ٦٠
٣-٦-٢فاز دوم (شناسايي مجموعه سرويس هاي نامزد)............................................................................................ ٦٣
٣-٦-٣فاز سوم (انتخاب مجموعه سرويس مناسب ) .................................................................................................. ٦٣
٣-٧ جزئيات روش پيشنهادي................................................................................................................................................ ٦٤
٣-٨متريک هاي يشنهاد شده................................................................................................................................................ ٦٥
٣-٨-١تعاريف پايه ............................................................................................................................................................. ٦٥
٣-٨-١-١ فعاليت کسب و کار.............................................................................................................................................................٦٦
٣-٨-١-٢ موجوديت اطلاعاتي ............................................................................................................................................................٦٦
٣-٨-١-٣ موجوديت کسب و کار........................................................................................................................................................٦٦
٣-٨-١-٤ ماتريس کراد ........................................................................................................................................................................٦٦
٣-٨-١-٥ شاخص گذاري مفهوم پنهان ........................................................................................................................................... ٦٧
٣-٨-٢متريک انسجام ....................................................................................................................................................... ٦٨
٣-٨-٢-١ هدف کسب و کار مورد تاثير - آساني تغييرات و بهبودهاي آينده ......................................................................... ٦٨
٣-٨-٢-٢ اندازه يگري انسجام يک سرويس از ديدگاه مفهومي ................................................................................................. ٦٩
٣-٨-٢-٣ کارهاي پ ن يشي در زمينه تعريف متريک انسجام......................................................................................................... ٧٠
٣-٨-٢-٤ کاربرد شاخص مفهوم پنهان در اندازه يگري انسجام ................................................................................................. ٧٤
٣-٨-٢-٥ متريک پيشنهاد شده ........................................................................................................................................................ ٨٠
٣-٨-٢-٦ ارزيابي و اعتبارسنجي متريک ......................................................................................................................................... ٨٣
٣-٨-٣متريک اتصال ......................................................................................................................................................... ٩٥
٣-٨-٣-١ اندازه يگري اتصال يک سرويس از ديدگاه مفهومي ................................................................................................... ٩٦
٣-٨-٣-٢ کارهاي پ ن يشي در زمينه تعريف متريک اتصال........................................................................................................... ٩٧
٣-٨-٣-٣ متريک پيشنهاد شده ........................................................................................................................................................ ٩٩
٣-٨-٣-٤ ارزيابي و اعتبارسنجي متريک ...................................................................................................................................... ١٠٠
٣-٨-٣-٥ نتيجه يگري از فاز اول....................................................................................................................................................١٠٦
٣-٩مدلسازي مسئله شناسايي سرويس ها به صورت الگوريتم ژنتيک .................................................................... ١٠٦
٣-١٠بکارگيري منطق فازي براي انتخاب مجموعه سرويس مناسب ........................................................................ ١٠٩
١١-٣ جمع بندي مطالب فصل سوم................................................................................................................................. ١١١
فصل چهارم –پياده سازي وکاربرد روش پيشنهادي (انجام مطالعه موردي ) ............................................................ ١١٢
٤-١ مقدمه ............................................................................................................................................................................... ١١٣
٤-٢اهداف کسب و کار در نظر گرفته شده ..................................................................................................................... ١١٣
٤-٢-١چابکي ................................................................................................................................................................... ١١٤
٤-٢-٢آساني بهبودها و تغييرات در آينده................................................................................................................ ١١٥
٤-٢-٣ارزشمندي براي کسب و کار ........................................................................................................................... ١١٦
٤-٣مدلسازي مسئله بصورت الگوريتم ژنتيک .............................................................................................................. ١١٧
٤-٤توابع و قواعد فازي ......................................................................................................................................................... ١١٨
٤-٥مطالعه موردي اول(Administering Property Damage Claim) .................................................. ١٢٢
٤-٥-١نمودار فرايند کسب و کار................................................................................................................................. ١٢٢
٤-٥-٢اعمال روش پيشنهادي روي فرايند کسب و کار ........................................................................................ ١٢٣
٤-٦مطالعه موردي دوم (برچسب هوشمند).................................................................................................................... ١٢٦
٤-٦-١نمودار فرايند کسب و کار................................................................................................................................. ١٢٦
٤-٦-٢اعمال روش پيشنهادي روي فرايند کسب و کار ........................................................................................ ١٢٧
فصل پنجم – ارزيابي و اعتبارسنجي ................................................................................................................................... ١٣٠
٥-١ مقدمه ............................................................................................................................................................................... ١٣١
٥-٢ارزيابي روش ارائه شده و خروجي آن با استفاده از نظر خبرگان ....................................................................... ١٣٢
٥-٢-١پروتوکل آزمايش ................................................................................................................................................ ١٣٣
٥-٢-١-١ مشارکت کنندگان........................................................................................................................................................... ١٣٣
٥-٢-١-٢ مواد آزمايش ..................................................................................................................................................................... ١٣٤
٥-٢-١-٣ روال آزمايش .................................................................................................................................................................... ١٣٤
٥-٢-١-٤ شرح پرسشنامه ................................................................................................................................................................ ١٣٤
٥-٢-٢مشخصههاي همراستايي .................................................................................................................................. ١٣٥
٥-٣ارزيابي رياضي سرويس هاي شناسايي شده.............................................................................................................. ١٣٦
٥-٣-١مشارکت کنندگان.............................................................................................................................................. ١٣٧
٥-٣-٢مواد آزمايش ........................................................................................................................................................ ١٣٧
٥-٣-٣روال آزمايش ....................................................................................................................................................... ١٣٧
٥-٣-٤ارزيابي نتايج ........................................................................................................................................................ ١٣٩
٥-٣-٤-١ چارچوب صوري روش ارزيابي ...................................................................................................................................... ١٣٩
٥-٣-٤-٢ محاسبه و ارزيابي با استفاده از چارچوب ارائه شده ................................................................................................. ١٤٠
فصل ششم – خلاصه و نتيجه يگري .................................................................................................................................. ١٤٣
٦-١ مقدمه ............................................................................................................................................................................... ١٤٤
٦-٢مقايسه روش پيشنهادي با ساير روشها .................................................................................................................. ١٤٤
٦-٣ميزان دستيابي به اهداف مورد انتظار........................................................................................................................ ١٤٦
٦-٤کاستيهاي اين تحقيق ................................................................................................................................................... ١٤٧
٦-٥نتيجه يگري کلي ............................................................................................................................................................ ١٤٨
٦-٦کارهاي آينده ................................................................................................................................................................... ١٤٨
٦-٧جمع بندي مطالب فصل ششم ................................................................................................................................... ١٤٩
پيوستها ............................................................................................................................................................................... ١٥٠
٧-١نمونه هايي از سرويسهاي ارائه شده براي نظرسنجي خبرگان............................................................................ ١٥١
٧-٢بعض خروجي هاي ابزارSPSS براي محاسبه ضرايب همبستگي ..................................................................... ١٥١
٧-٣فرم هاي نظرسنجي ....................................................................................................................................................... ١٥٢
٧-٤فهرست مقالات مستخرج از پايان نامه ...................................................................................................................... ١٥٤
٧-٤-١مقاله اول............................................................................................................................................................... ١٥٤
٧-٤-٢مقاله دوم.............................................................................................................................................................. ١٥٤
٧-٤-٣مقاله سوم............................................................................................................................................................. ١٥٥
٧-٤-٤مقاله چهارم ......................................................................................................................................................... ١٥٥
٧-٤-٥مقاله پنجم ........................................................................................................................................................... ١٥٦
مراجع ............................................................................................................................................................................... ١٥٧
سيزده
فهرست شکل ها
شکل ١-١: بلوک دياگرام طرح پژوهشي .......................................................................................................................................... ٦
شکل ١-٢: روند اجراي کار در اين تحقيق ......................................................................................................................................٨
شکل ٢-١: اتصال ن يب سرويس ها.................................................................................................................................................. ١٦
شکل ٢-٢: خود مختاري ................................................................................................................................................................... ١٨
شکل ٢-٣: نداشتن حالت مشخص ................................................................................................................................................. ١٩
شکل ٢-٤: چرخه حيات معماري سرويس گرا............................................................................................................................ ٢٠
شکل ٢-٥: روش هاي مختلف شناسايي سرويس ها درمعماري سرويس گرا ..................................................................... ٢٣
شکل ٢-٦: فرايندکسب وکار و قسمت هاي آن .......................................................................................................................... ٢٥
شکل ٢-٧: مثالي ازيک مسئله دوهدفه ......................................................................................................................................... ٣١
شکل ٢-٨: فلوچارت الگوريتم NSGA ....................................................................................................................................... ٣٤
شکل ٢-٩: تابع عضويت براي متغير زبان شناختي سرعت ...................................................................................................... ٣٨
شکل ٢-١٠: بلوک دياگرام مربوط به يک سيستم استنتاج فازي........................................................................................... ٤٢
شکل ٢-١١: بلوک دياگرام مربوط به سيستم استنتاج ممداني .............................................................................................. ٤٣
شکل ٣-١: ارزيابي روش هاي افراز ................................................................................................................................................ ٥٥
شکل ٣-٢: گراف وظيفه مندي دامنه و يک افراز ممکن از آن ............................................................................................... ٥٦
شکل ٣-٣: روش پيشنهاد شده ....................................................................................................................................................... ٦٠
شکل ٣-٤: چگونگي برآورده شدن اهداف کسب وکارتوسط روش پيشنهادي .................................................................... ٦٢
شکل ٣-٥: ماتريس ترم در سند ..................................................................................................................................................... ٦٧
شکل ٣-٦: رابطه متريک، ويژگي ي فيک و هدف در نظرگرفته شده ....................................................................................... ٦٩
شکل ٣-٧: فرايندکسب وکارمربوط به سناريو سفارش کار خودکار شده ............................................................................. ٧٩
شکل ٣-٨: ماتريس BE-EBP....................................................................................................................................................... ٨٠
شکل ٣-٩: روش پيشنهادي براي اندازه يگري انسجام مفهومي سرويس ............................................................................ ٨١
شکل ٣-١٠: روش پيشنهادي براي اندازه يگري انسجام مفهومي سرويس ......................................................................... ٨٥
شکل ٣-١١: رابط سرويس ١........................................................................................................................................................... ٨٦
شکل ٣-١٢: رابط سرويس ١........................................................................................................................................................... ٨٧
شکل ٣-١٣: گراف موجوديت حرفه براي عملياتO1 وO2 ................................................................................................... ٨٨
شکل ٣-١٤: رابطه متريک، ويژگي ي فيک و هدف درنظرگرفته شده ..................................................................................... ٩٦
شکل ٣-١٥: ماتريس کرادمربوط به سناريو فروش ................................................................................................................. ١٠١
شکل ٣-١٦: ماتريس BE-EBP ................................................................................................................................................. ١٠١
شکل ٣-١٧: ماتريس BE-BE بعد از تجزيه و نرمال سازي ................................................................................................ ١٠١
شکل ٣-١٨: گراف موجوديت هاي حرفه ................................................................................................................................... ١٠٢
شکل ٣-١٩: جزئيات فاز دوم روش پيشنهادي ........................................................................................................................ ١٠٧
شکل ٣-٢٠: ساختار يک ژن......................................................................................................................................................... ١٠٧
شکل ٣-٢١: ساختار يک کروموزم .............................................................................................................................................. ١٠٧
شکل ٣-٢٢: نحوه انجام عمل ادغام ............................................................................................................................................ ١٠٩
شکل ٣-٢٣: فاز سوم روش پيشنهادي براي شناسايي سرويس ها ..................................................................................... ١١٠
شکل ٣-٢٤: تابع عضويت انسجام................................................................................................................................................ ١١٠
شکل ٤-١: تابع عضويت انسجام................................................................................................................................................... ١١٨
شکل ٤-٢: تابع عضويت دانه بندي ............................................................................................................................................. ١١٨
شکل ٤-٣: تابع عضويت اتصال..................................................................................................................................................... ١١٩
شکل ٤-٤: تابع عضويت همگرايي موجوديت حرفه ................................................................................................................ ١١٩
شکل ٤-٥: تابع عضويت سطح مناسب بودن سرويس ............................................................................................................ ١١٩
شکل ٤-٦: نمايش توابع عضويت مربوط به متغيرهاي ورودي و خروجي ......................................................................... ١٢١
شکل ٤-٧: نمايش قواعد فازي ..................................................................................................................................................... ١٢١
شکل ٤-٨: نمودار فرايندکسب وکارمطالعه موردي اول ......................................................................................................... ١٢٢
شکل ٤-٩: نتيجه استنتاج قوانين ونمايش مقدار غيرفازي شده ......................................................................................... ١٢٤
شکل ٤-١٠: دوسرويس شناسايي شده به همراه عمليات موجود درآنها ........................................................................... ١٢٤
شکل ٤-١١: نمودار فرايندسيستم Fastpass ........................................................................................................................ ١٢٧
شکل ٤-١٢: دوسرويس شناسايي شده به همراه عمليات موجود درآنها ........................................................................... ١٢٨
شکل ٥-١: نحوه ارزيابي روش پيشنهادي دراين پايان نامه .................................................................................................. ١٣٢
شکل ٧-١: سرويس هاي دوازده تا چهارده ............................................................................................................................... ١٥١
فهرست جداول
جدول ٢-١: مقايسه روش هاي مختلف شناسايي سرويس ...................................................................................................... ٤٨
جدول ٣-١: متريک هاي بررسي شده درالگوي شي گرايي وسرويس گرايي ...................................................................... ٧٣
جدول ٣-٢: اولويت عمل ها ............................................................................................................................................................. ٧٥
جدول ٣-٣: وزن عناصر جريان ....................................................................................................................................................... ٧٨
جدول ٣-٤: ماتريس BE-EBP ..................................................................................................................................................... ٨٦
جدول ٣-٥: مقادير CCO براي سرويس ١.................................................................................................................................. ٨٨
جدول ٣-٦: مقدارSCD براي سرويس هاي شناسايي شده.................................................................................................... ٨٨
جدول ٣-٧: مقدارانسجام با استفاده ازمتريک هاي اشاره شده ............................................................................................... ٩٠
جدول ٣-٨: ضريب همبستگي اسپيرمن براي متريک SCD................................................................................................. ٩٤
جدول ٣-٩: مقدارCCS براي سرويس هاي شناسايي شده................................................................................................. ١٠٣
جدول ٣-١٠: مقاديراتصال نتيجه ................................................................................................................................................ ١٠٥
جدول ٤-١: اهداف کسب وکار در نظرگرفته شده................................................................................................................... ١١٣
جدول ٤-٢: تنظيم پارامترهاي الگوريتم ژنتيک ...................................................................................................................... ١١٨
جدول ٤-٣: قواعد فازي ................................................................................................................................................................. ١٢٠
جدول ٤-٤: تعدادي ازجواب هاي غيرچيره به همراه مقادير متريک ها............................................................................ ١٢٣
جدول ٤-٥: نرمال سازي مقاديرمتريک ورتبه بندي جواب ها با استفاده ازمنطق فازي ............................................... ١٢٣
جدول ٤-٦: رابط سرويس هاي شناسايي شده ........................................................................................................................ ١٢٥
جدول ٤-٧: رابط سرويس هاي شناسايي شده......................................................................................................................... ١٢٨
جدول ٦-١: اتن يج نظرسنجي خبرگان درمورد روش پيشنهادي شناسايي سرويس ها .................................................. ١٣٤
جدول ٦-٢: محاسبات شباهت ن يب مجموعه سرويس ها ...................................................................................................... ١٤٢
جدول ٩-١: ضريب همبستگي براي انسجام ............................................................................................................................. ١٥١
محتواي فايل دانلودي:
فايل ورد قابل ويرايش
312 صفحه
مبلغ قابل پرداخت 25,000 تومان
برچسب های مهم
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
دانلود فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا دانلود فایل های کامل نقشه ی طرح تابلو فرش های دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا تنها سایت ارائه دهنده فایل نقشه ی طرح های تابلو فرش (قیمت نقشه ها حداقل از 50 هزار تومان تا چندین میلیون تومان در بازار با توجه به ... ...
برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه،راه آهن و باند فرودگاه سال1403: -تهیه اتوماتیک و خودکار متره و برآورد،صورت وضعیت در کمترین زمان فقط با وارد کردن شماره آیتم -تهیه ریز متره -تهیه خلاصه متره -تهیه خلاصه فصول -تهیه برگه های مالی و مالی کل -اعمال اتوماتیک ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
سکس آنان كه با سكس مخالف هستند زودتر به انزال میرسند، زیرا ذهن منقبض آنان عجله دارد تا از شر آن خلاص شود. پژوهشهای معاصر چیزهای بسیار تعجبآوری را میگویند، حقایق شگفتآور. برای نخستین بار، مسترز و جانسون Masters and Johnson در مورد آمیزش عمیق جنسی مطالعه علمی انجام ... ...
عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث دانش خانواده و جمعیت (بخش اول) همراه با پاسخ شامل: 9 جلسه تعداد صفحات: 11 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 19 به بالا فرمت: pdf ... ...
کتاب صوتی بسیار مفید #روانشناسی_تصویر_ذهنی اثر: #ماکسول_مالتز ترجمه: مهدی قراچه داغی کیفیت اجرا: خیلی خوب ... ...
نگاه اجمالی الکترو مغناطیس یکی از شاخههای فیزیک است که مباحث مربوط به بارهای الکتریکی ساکن و متحرک ، میدانهای الکتریکی و مغناطیسی را مورد بحث قرار میدهد. اما در این بحث بیشتر مفاهیم فیزیکی و توصیف کیفی این پدیدهها مورد توجه قرار میگیرد. و تا حد امکان از توصیف کمی این ... ...
عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث مسائل اقتصادی و تربیتی در خانواده همراه با پاسخ شامل: 6 جلسه تعداد صفحات: 7 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 20 فرمت: pdf ... ...
دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt شامل 4 فایل پاورپوینت سلول های بنیادین به زبان ساده: 1. 33 اسلاید: تاریخچه سلول های بنیادی / تعریف سلول های بنیادی / ویژگی های سلول های بنیادی / گونه های سلول بنیادی / انواع سلول ... ...
عنوان پاورپوینت: پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 26 پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی فونت ... ...
عنوان: دانلود پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی پایه هفتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21 پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درس فونت های ... ...
جزوه امور مالی و حقوق عمومی و دولتی با دیدگاه کاربردی در دفاتر اسناد رسمی آماده برای دانلود مشخصات استاد: سید علیرضا طباطبایی بافقی سردفتر اسناد رسمی 3 یزد و عضو جامعه سردفتران استان یزد تعداد صفحات: 143 فرمت: پی دی اف PDF حجم: 3 مگابایت کیفیت: عالی نوع جزوه (تایپی ... ...
دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf Solutions Manual for Design and Analysis of Experiments – 8th حل تمرین های کتاب طراحی و تحلیل آزمایش ویرایش 8 فصل های 2 تا 15 814 صفحه pdf ... ...
عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت چیستی انسان (2) درس 10 فلسفه پایه یازدهم انسانی فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 18 پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسیبکارگریی افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار ... ...
مشخصات فايل نام فايل:دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080 نوع فايل:بک دراپ،backdrop پسوند فايل اصلي:JPEG پسوند فايل فشرده:ZIP ابعاد:3712*5249 PIX کيفيت: 300 DPI ويژگي هاي فايل فایل اصلی(Original file) کاربري آسان جايگزين مناسب براي دکورهاي گران ... ...
عنوان پاورپوینت درسی : دانلود پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی پایه دوازدهم فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 27 شامل: متن درس و شعر، معنای روان متن درس و شعر، معنای واژگان مهم، آرایه ها، کارگاه متن پژوهی همراه با جواب، قلمرو زبانی، قلمرو ... ...
نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها: 43 اسلاید تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته ... ...
مجموعه "اسکیس معماری از بناهای ایرانی" این مجموعه شامل 225 تصویر اسکیس و کروکی معماری از بناهای مختلف ایرانی می باشد. ... ...
عنوان پاورپوینت: پاورپوینت سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه درس 10 قرآن پایه هشتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش تعداد اسلاید: 26 پوشش کامل درس (جلسه اول و دوم) به همراه صوت آیات پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین ... ...
امروزه کمتر کسی پیدا میشود که از ارز دیجیتال و فارکس نشنیده باشد و قطعا این یک فرصت استثنایی برای ما ایرانیان است که بتوانیم درامد دلاری داشته باشیم . ولی اگر با اصول کار و تحلیل ها آشنا نباشیم ممکن است سرمایه ما از دست برود. ولی با پدیدار شدن هوش مصنوعی دیگه نیازی به یاد ... ...
جزوه معتبر درس الاستیسیته آماده برای دانلود مشخصات دانشگاه: صنعتی شریف استاد: دکتر محسن اصغری تعداد صفحات: 90 فرمت: پی دی اف PDF کیفیت: خوب حجم: 20.6 مگابایت نوع جزوه (تایپی یا دست نویس): دست نویس ... ...
دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx در 44 اسلاید آماده و قابل ارایه می باشد. در صورت شخصی سازی میتونین به واتس آپ شماره ای که زیر درج شده پیام بدین واستون اوکی میکنیم مزایای استفاده از ... ...
زگیل ها، تومورهای پوستی خوش خیم هستند که توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند. این ویروس می تواند از طریق تماس مستقیم با پوست فرد آلوده یا سطوح آلوده مانند استخرها و سالن های ورزشی منتقل شود. اگرچه زگیل ها معمولاً بی خطر هستند، اما می توانند ناخوشایند و مسری ... ...
با این راهنمای جامع و مصور، تعمیر و نگهداری کامیون خود را به دست بگیرید و از داشتن خودرویی سالم و بی عیب و نقص لذت ببرید! این راهنما شامل اطلاعات کامل و دقیقی در مورد موارد زیر است: آشنایی با اجزای مختلف کامیون: در این بخش، با قسمتهای مختلف موتور، گیربکس، سیستم برق، ... ...
کمر درد، یکی از شایع ترین مشکلات سلامتی در جهان است که افراد در هر سنی را می تواند تحت تاثیر قرار دهد. این درد می تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند کشیدگی عضلات، آرتروز، دیسک کمر و ... باشد. در این تحقیق جامع، به بررسی موارد زیر در مورد کمر درد می پردازیم: علل کمر درد: ... ...
آیا از ریاضیات متنفر هستید؟ آیا حل مسائل ریاضی برای شما کابوس شبانه است؟ نگران نباشید! با این تحقیق جامع، رازهای غلبه بر ترس از ریاضیات و درک آسان مفاهیم ریاضی را به شما خواهیم گفت. در این تحقیق، به بررسی موارد زیر می پردازیم: علل ترس از ریاضیات: در این بخش، به بررسی ... ...